Marketingul responsabil poate împiedica tinerii să vapeze, sustine industria

Înainte de revizuirea de către Comisia Europeană a cadrului european al tutunului, industria vapingului și-a stabilit noi reguli pentru a reglementa mai bine publicitatea în jurul țigărilor electronice și pentru a reduce atractivitatea acestor produse pentru minori. În Planul european de combatere a cancerului, Comisia a anunțat o revizuire a directivei din 2014 privind produsele din tutun, ce include și dispoziții pentru restricționarea publicității și promovării țigărilor electronice și a recipientelor de reumplere.

      Cu toate acestea, aproximativ patru din zece (39%) respondenți într-un Eurobarometru publicat în februarie 2021 au declarat că au văzut reclame sau promoții pentru țigări electronice, lichide sau cartușe de reumplere. În special, cei cu vârste între 15 și 17 ani au fost mai expuși la promovarea online în rețelele de socializare sau bloguri (60% față de 33% dintre cei cu vârsta între 18-24), dar mai puțin probabil să menționeze puncte de vânzare (19% față de 40%).

      Într-un interviu recent, europarlamentarul italian Alessandra Moretti a declarat pentru EURACTIV că a fost „amplu demonstrat” că noile produse din tutun pot acționa ca o poartă de intrare pentru o nouă generație de fumători și că „Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente a declarat oficial răspândirea dramatică a aceste dispozitive printre tineri și foarte tineri să fie o „epidemie””. „Din nefericire, ele sunt mijloacele prin care noile generații sunt agățate de dependența de nicotină, deoarece vechea țigară nu mai este atractivă pentru tineri”, a spus ea, adăugând că această atractivitate îngrijorătoare pentru tineri și nefumători necesită o actualizare atât europeană, cât și europeană. legislatia italiana.

     În raportul său privind aplicarea directivei, Comisia a subliniat că aplicarea restricției de publicitate „continuă să fie o provocare, în special în serviciile societății informaționale și pe rețelele sociale unde tinerii sunt expuși/țintiți în mod deosebit”. Protejarea minorilor de tigarile electronice a fost una dintre prioritățile incluse în cea mai recentă versiune a unui cod de marketing responsabil pentru țigara electronică, prezentat de asociația industriei Independent European Vape Alliance (IEVA) în octombrie. Codul a fost stabilit de IEVA și alte asociații naționale.

     „Protecția tinerilor este obiectivul principal al acestui cod”, a explicat președintele IEVA, Dustin Dahlmann, într-un webinar pentru a prezenta codul.

     Cu alte cuvinte, publicitatea nu ar trebui să se adreseze niciodată minorilor. „Marketingul țigărilor electronice se concentrează exclusiv pe fumătorii adulți, niciun copil sau adolescent nu ar trebui să folosească vreodată o țigară electronică”, a subliniat Dahlmann.

     Protejarea tinerilor

     În timp ce în prezent numărul minorilor care fumează țigări electronice este destul de scăzut, în ultimele luni, studii internaționale au arătat creșterea vapingului în rândul tinerilor, au avertizat participanții la webinar. Dahlmann a subliniat o anumită tendință de a „vorbi” în mass-media despre țigările electronice, fără a alerta asupra faptului că tinerii adolescenți le fumează și că acest lucru este „problematic”. De aici și responsabilitatea industriei: „Ca industrie, trebuie să stabilim semnale credibile și credibile pentru a proteja tinerii”, a adăugat el.

     De asemenea, un alt principiu nou introdus în cod interzice producătorilor să-și proiecteze produsele într-un mod care să fie atrăgător pentru minori – și anume evitând utilizarea benzilor desenate sau a oricărei reprezentări vizuale care poate atrage minori.

     Nu un „produs de sănătate"


     Comisia desfășoară, de asemenea, un proces de evaluare a altor politici legate de controlul tutunului în UE, inclusiv directiva din 2003 privind publicitatea pentru tutun. În Europa, fiecare țară este liberă să-și aplice propria legislație în acest domeniu. Dar autorii codului de marketing speră că va servi drept model pentru guverne pentru a reglementa mai bine publicitatea în jurul țigărilor electronice.

     O altă prioritate a codului este de a sublinia în continuare că, deși mai puțin dăunătoare decât țigările industriale, vapatul nu este inofensiv sau sigur. „Este important de menționat că țigările electronice nu sunt un produs de sănătate”, a reiterat Dahlmann. Din acest motiv, semnatarii codului de conduită se angajează să evite orice reclamă pentru țigările electronice care conține persoane care reprezintă ocupații sanitare sau creează impresia că produsele ar avea efect medical.

Preocuparea Chinei


     Protejarea tinerilor de tentația vapatului este o preocupare nu numai pentru europeni, ci și pentru reprezentanții Camerei de Comerț Electronic din China (ECCC) care au fost prezenți la webinar. În China, noua legislație privind publicitatea în jurul țigărilor electronice a intrat în vigoare de la începutul lunii octombrie. Dar reprezentanții ECCC au spus că și ei vor să protejeze mai bine minorii. „Accentul nostru se va pune pe conformitate și pe protejarea sănătății minorilor”, au spus aceștia înainte de a mulțumi IEVA pentru că „vorbește despre directivele UE” și „i-a învățat cum să le respecte”.

Camera chineză de comerț electronic a declarat că dorește să respecte regulile stabilite în alte țări. „Când ne desfășurăm operațiunile în întreaga lume, trebuie să fim conformi și să respectăm reglementările fiecărei țări”, au explicat reprezentanții acesteia în timpul webinarului. Dahlmann a confirmat, de asemenea, că industria vapingului este „extrem de conectată între Europa și China și nu funcționează atunci când doar europenii lucrează la lucruri fără ajutorul prietenilor noștri din China”.

Una dintre cheile acestui lucru este ca informațiile să circule mai bine între Europa și China cu privire la această problemă. „Trebuie să continuăm efortul nostru de a aduce China și Europa mai aproape împreună”, a spus ECCC. „Din punctul nostru de vedere, este important să decidem împreună deciziile importante și comportamentul industriei pentru piața europeană în viitor”, a spus Dahlmann.

Articol original: https://www.euractiv.com/section/health-consumers/news/responsible-marketing-can-prevent-young-people-from-vaping-says-industry/